Jako hlavní překážky pro přechod na distanční výuku uvádí učitelé odborných předmětů používání zařízení, spolehlivost internetového připojení, vlastní nedostatky v digitálních dovednostech a ochrana dat.
Pro studenty platí, že není digitální inkluze bez sociální inkluze. Studenti ohroženi sociálním vyloučením jsou vystaveni většímu riziku při přechodu na distanční výuku, že studium předčasně ukončí.
Jestliže bývalo obtížné motivovat učitele odborných / praktických předmětů k rozvoji digitálních kompetencí, poté, co se během pandemie COVID-19 stala distanční výuka běžnou, zájem pedagogů se změnil.
Cíle projektu DigMyVET jsou vybavit centra odborného vzdělávání digitálními technologiemi vhodnými k začlenění do výuky a hodnocení a poskytnout jim analýzu možností, jak podporovat studenty a učitele při přechodu na online výuku.
Do testování budou zapojeny především střední odborné školy a mělo by být spuštěno v nejbližší době. Partnerské organizace diskutovaly konkrétní zapojení cílových skupin ve svých zemích, sdílely dobré zkušenosti.
Fotografie ze setkání - kliknutím zobrazíte větší fotografii
Projekt vstoupil do další fáze, aktuálně připravujeme nástroj pro benchmarking odborných škol, online kurz pro pedagogy a soubor nástrojů pro studenty. Setkání v Praze, v září 2022, bylo třetím v řadě a druhým osobním setkáním partnerů tohoto projektu.
Fotografie ze setkání - kliknutím zobrazíte větší fotografii
V první části projektu prováděli všichni partneři výzkum ve svých zemích i v dalších zemích EU, aby shromáždili dostatek materiálů pro Integrační příručku, která je hlavním výstupem první fáze projektu a nyní je v procesu překladů do všech partnerských jazyků. Příručka je plná osvědčených postupů o tom, jak vyučovat / učit se praktické předměty ve střediscích odborného vzdělávání a přípravy v případě distanční výuky. Druhá část setkání se týkala plánování dalšího kroku, kterým bude Interaktivní nástroj pro benchmarking digitální strategie.
Fotografie ze setkání - kliknutím zobrazíte větší fotografii
Stáhněte si první vydání newsletteru, kde se dozvíte, v jaké fázi se projekt aktuálně nachází.